Industria auto din România consideră că reducerea “neprevăzută și dezechilibrată” a valorii tichetelor Rabla va duce la prăbușirea pieței de mașini noi și la creșterea exponențială a importului de mașini second-hand.

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), din care fac parte Dacia, Ford și furnizorii de componente auto din țară, se declară “șocată” de noile măsuri bugetar fiscale care vizează programele Rabla și Rabla Plus, propuse de guvern.

Asociația arată că prognoza vânzărilor pentru 2024 “este una dezastruoasă”, cu impact negativ direct asupra locurilor de muncă din sector, și a cifrei de afaceri a companiilor românești din domeniul auto. “După 3 ani de crize succesive ce au afectat puternic sectorul auto, atât producția cât și comerțul cu vehicule noi și serviciile aferente; după adoptarea unor măsuri fiscale nediscutate în prealabil cu mediul de afaceri, care impactează direct sectorul auto (taxarea cu 1% a cifrei de afaceri, impozitul pe microîntreprinderi, etc), am constatat cu stupoare că Ministerul Finanțelor propune spre adoptare noi măsuri a căror aplicare va impacta grav sectorul auto din România”, arată ACAROM.

Potrivit asociației, prin reducerea valorii tichetelor Rabla, “se anulează efectul benefic al derulării programelor în anii precedenți” – creșterea ponderii vehiculelor hibride, electrificate și electrice, având ca și consecință directă creșterea importurilor de vehicule second hand, “mai poluante și mai nesigure”.

Sursa BIZIDAY

Image by Holger Schué from Pixabay