Xiaomi, cunoscută mai ales pentru smartphone-urile sale, face un salt impresionant în lumea vehiculelor electrice cu lansarea sedanului SU7 în China. Acest nou model, ce se distinge printr-un design sofisticat și specificații tehnice de ultimă oră, promite să redefinească experiența de condus electrică. În acest articol, explorăm caracteristicile revoluționare ale SU7 și impactul său asupra pieței auto.

Producătorul de smartphone-uri Xiaomi a solicitat licența de vânzare pentru primul său vehicul electric în China – sedanul Xiaomi SU7. Acesta a dezvăluit unele specificații ale mașinii, iar EV-ul va fi fabricat de Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC). Inițial, vehiculul era cunoscut sub numele de cod MS11.

spate SU7

În China, fiecare mașină trebuie aprobată de regulatorul local înainte de a ajunge pe piață, iar Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) publică lunar lista vehiculelor care trec prin procesul de omologare. Producătorii auto sunt nemulțumiți de aceasta deoarece dezvăluie imagini și specificații ale mașinilor pe care încă nu le-au lansat. Dar noi nu ne plângem.

 

Xiaomi SU7 vedere de sus

Xiaomi SU7 este un sedan electric cu dimensiuni de 4997/1963/1455 mm și un ampatament de 3000 mm. Va avea două opțiuni de roți, de 19″ și 20″; specificațiile anvelopelor sunt 245/45 R19 și 245/40 R20, respectiv. Xiaomi a prezentat două versiuni – cu și fără lidar. Lidarul este instalat în spatele parbrizului.

Din imaginile disponibile, observăm o cameră pe stâlpul B, așa că bănuim că Xiaomi SU7 va veni cu o funcție de deblocare prin recunoaștere facială.

Propulsia are două opțiuni: RWD cu un motor de 220 kW și AWD cu o putere maximă de 495 kW (220 kW + 275 kW). Pachetul de baterii LFP vine de la BYD pentru versiunea mai ieftină și NMC ternar de la CATL pentru o opțiune mai scumpă.

Greutatea la bord este de 1,980 kg, iar viteza maximă este limitată la 210 km/h pentru versiunea inferioară. Greutatea la bord pentru modelul de top este de 2,205 kg, iar viteza maximă este de 265 km/h.

Conform înregistrării MIIT, există trei versiuni: SU7, SU7 Pro și SU7 Max. Unele versiuni vor avea un aripă spate activă.

Modelul motorului electric este TZ220XS000, fabricat de United Automotive Electronics Co., Ltd. Va veni de asemenea cu o funcție ETC, un sistem care permite șoferilor să plătească automat taxele pe drumurile cu taxă fără a opri mașina.

Sistemul de la bord al SU7 va fi alimentat de HyperOS Xiaomi, un sistem de operare dezvoltat intern care poate alimenta atât smartphone-uri, cât și mașini.

Sedanul electric cu 4 uși și 5 locuri SU7 va începe producția în masă în decembrie 2023, iar livrările vor începe în februarie 2024.

Fabrica BAIC Off-road Vehicle Co. din Beijing a început deja producția de încercare a SU7, iar zeci de vehicule de test au ieșit de pe linia de producție. Interesant este că BAIC produce de asemenea mașini Mercedes-Benz în China sub joint venture-ul Beijing-Benz, înființat în 2005 și unde BAIC deține 51%. BAIC este de asemenea acționar la Mercedes-Benz, deținând o participație de 10% în producătorul german tradițional.

Xiaomi a anunțat că va intra în cursa fabricării de EV-uri acum doi ani și jumătate, în martie 2021, afirmând că va investi 10 miliarde de yuani (1,4 miliarde USD) în proiect. În august 2023, Xiaomi a înregistrat domeniul XiaomiEV.com.

Sursa articolului: carnewschina.com