Mentinerea propriului scuter functional si fiabil nu este tocmai o stiinta de racheta, dar exista cateva lucruri pe care le poti face acasa pentru a iti mentine functionarea si, de asemenea, pentru a iti mentine scuterul in siguranta.

Iata cinci detalii care se aplica majoritatii scuterelor intr-un fel sau altul.

Bujiile

Un lucru crucial (sau mai multe in functie de motorul tau.) care ar trebui sa fie verificat in mod regulat este bujia. Daca mergi in doua timpi, atunci este ceva ce, fara indoiala, va trebui sa faci la marginea drumului intr-o zi.

Bujia trebuie indepartata folosind o cheie cu bujie, verificata vizual (culoarea ofera o privire generala asupra modului in care functioneaza motorul dvs., dar, de regula, maro deschis este bun) si fie curatata, fie inlocuita in mod regulat. Un dop poate fi curatat cu o perie de lana de sarma, apoi clatit cu WD-40 sau similar. Decalajul dintre electrod si varf ar trebui, de asemenea, masurat si setat cu ajutorul aparatelor de masurare.

Cablurile

Majoritatea scuterelor moderne au doar unul sau doua cabluri reale, ambreiajul si clapeta de acceleratie, dar pe scuterele mai vechi poti avea si doua cabluri de viteze, o frana fata si un cablu de frana spate, plus un cablu de sufocare. Acestea trebuie mentinute ajustate si unse pentru a functiona si a dura cat mai mult posibil.

O inspectie vizuala rapida poate oferi un indicator timpuriu de uzura, capetele sfasiate si suvitele de cablu slabit, ceea ce inseamna ca cablul tau este pe cale de iesire. Merita sa te obisnuiesti sa schimbi cablurile acasa si sa ai mereu la tine piese scuter de schimb.

Filtru de aer

Majoritatea scuterelor in patru timpi si multe in doua timpi vor avea un filtru de aer sau o cutie de filtrare. Curatarea filtrului este suficient de usoara si opreste resturile nedorite, cauzand uzura in interiorul motorului. Pur si simplu localizeaza filtrul, desurubeaza carcasa si scoate-o.

Poti cumpara detergenti speciali cu filtru de spuma sau poti spala folosind apa cu sapun si degresant, apoi asambleaza cu atentie si lasa sa se usuce. Este posibil sa fie necesara inlocuirea altor filtre de tip hartie daca sunt prea murdare. Filtrele cu plasa pot fi pur si simplu curatate cu benzina sau degresant.

Presiunea anvelopelor

Daca anvelopele sunt sub sau supraumflate, anvelopele se vor purta prematur, ele vor fi, de asemenea, mai susceptibile la intepaturi si, mai important, vor afecta manipularea scuterului. Pastreaza-le intotdeauna pana la presiunea recomandata pentru scuterul tau si pentru tipul de calatorie pe care il faci (autostrada / solo / cu pilot).

Verificarea sigurantei

Poate suna cam ciudat, dar trebuie sa iti amintesti ca esti destul de vulnerabil pe doua roti. Daca o roata cade, nu este bine. Verificati etanseitatea piulitelor rotii, asigura-te ca nu este nimic evident slabit sau rupt sau daca este evacuarea prea stransa. Verifica daca capacul de umplere a uleiului este strans (verifica si nivelul lichidului), si daca cauciucurile sunt in stare buna.

Asigura-te ca totul  functioneaza asa cum ar trebui pentru siguranta ta.