Scutere electrice au un succes uriaș, deoarece capătă toată atenția cumpărătorilor. Cu jucători mai noi care pretind rezervări record precum Ola S1 sau chiar alți jucători precum Ather care se descurcă bine, se poate spune că este sfârșitul scuterelor pe benzină? Nu chiar.

Scuterele pe benzină, cum ar fi mereu popularul Honda Active, continuă să rămână extrem de populare și sunt încă de departe cel mai bine vândut scuter. Da, poate că nu au zgomotul care înconjoară un Ola, dar asta nu înseamnă că nu se vinde. Cele mai bine vândute scutere pe benzină sunt dominate în prezent de Honda Activa, TVS Jupiter și TVS Ntorq 125. Scuterele electrice mai au încă ceva timp pentru a le egala fiabilitatea sau chiar autonomia și raza de acțiune. Să ne uităm la câteva puncte.

Costul

În mod obișnuit, scuterele electrice sunt mai scumpe decât cele pe benzină, dar costul a scăzut datorită subvențiilor. Acestea fiind spuse, scuterele pe benzină sunt mai ieftine pentru moment.

Chiar și scuterul electric este mai ușor de întreținut, cu costuri de întreținere foarte mici, deoarece scuterele electrice au mai puține piese. Cu toate acestea, trebuie analizată și longevitatea, deoarece un scuter pe benzină poate dura mulți ani, în timp ce un scuter electric ar putea avea o durată de viață a bateriei limitată la aproximativ 4 ani?

Performanță

Aici câștigă scuterele electrice, deoarece sunt mult mai rapide și mai fluide, cu o accelerație fără întreruperi. Prin urmare, pentru utilizarea în oraș, atunci când se strecoară in curbe cu o accelerație instantanee, un scuter electric este mai ușor de utilizat. Scuterele electrice au un cuplu mult mai mare, ceea ce sporește și mai mult performanța. Nu că scuterele pe benzină sunt lente, dar cele electrice au o tracțiune mai instantanee.

Autonomie și utilizare

Aici câștigă scuterele pe benzină. Scuterele electrice ar putea promite multă autonomie, dar în lumea reală nu pot egala confortul unui scuter pe benzină. Desigur, pentru a face naveta în oraș, noua gamă de scutere electrice are sens, având o autonomie aproape bună în lumea reală, dar autonomia lor nu este suficient de bună pentru a depăși un scuter pe benzină în ceea ce privește o utilizare simplă – „umple-l, închide-l și uită-l”. Cu o trotinetă pe benzină, o puteți lua oriunde, fără a vă îngrijora de autonomie.

Există, de asemenea, o lipsă de infrastructură de încărcare. Cu excepția câtorva orașe, infrastructura de încărcare nu se poate compara cu ușurința de utilizare pe care o oferă un scuter pe benzină, indiferent cât de scumpă este benzina. De asemenea, pentru cumpărători, instalarea stațiilor de încărcare sau accesul la încărcare rămâne o mare problemă. Un scuter pe benzină este mai fiabil și funcționează peste tot – asta contează.

Ce să cumpărați?

Dacă locuiți în orașele mari și aveți acces la încărcare la domiciliu/biroul dumneavoastră și veți folosi un scuter pentru distanțe scurte, atunci un scuter electric are sens. Autonomia este decentă, este lină, rapidă și ușor de utilizat. În plus, bineînțeles, sunt mai ieftine de utilizat, având în vedere că prețul benzinei este atât de ridicat.

Acestea fiind spuse, scuterele pe benzină sunt mai rezistente, mai fiabile, mai ușor de întreținut timp de ani de zile ( mai ales ca sunt o multime de magazine online cu piese scuter si aici putem lauda unul destul de cunoscut unimotors.ro ), împreună cu libertatea de a le lua oriunde, plus comoditatea de a alimenta cu benzină și de a pleca.

Infrastructura de încărcare este o bătaie de cap, alături de costul mai mare al achiziționării unui scuter electric. În multe privințe, un scuter pe benzină este în continuare mai logic în general și nu este de mirare că se vând în număr atât de mare.