Vara este chiar dupa colt si mai lasi o iarna sa alunece fara sa construiesti un scuter de la zero. Daca nu detii un scuter si citesti acest lucru, este probabil ca doresti sa cumperi unul.
Exista o multime de motive pentru a cumpara un scuter nou, cum ar fi linistea sufleteasca, optiunile de finantare, garantiile si asistenta rutiera. Daca acestea sunt puncte de vanzare majore pentru tine, atunci ar trebui sa planifici o vizita la magazinul tau local de scutere.
Dealerii insa, sunt o oprire excelenta in cautarea unui scuter folosit. De multe ori au la dispozitie cateva modele second hand si iti pot oferi o reducere buna. Unele reprezentante ofera chiar si o garantie interna pentru scuterele uzate.
Daca gasesti un scuter care se afla in intervalul de pret si zona ta, exista cateva lucruri cheie de luat in considerare, chiar inainte de a ajunge catre vanzator:
- Are un titlu curat si clar?
Daca raspunsul este nu, ar trebui sa te pregatesti pentru unele dureri de cap. Legile variaza in functie de stat, deci este posibil sa ai mai putine probleme la obtinerea acesteia / inregistrarea si asigurarea.
- Functioneaza?
Daca raspunsul este nu, solutia poate fi la fel de simpla ca o curatare a carbohidratilor sau o noua bobina de aprindere.
- De cat timp sta?
Daca in imagini arata foarte prafuit, sansele sunt ca raspunsul este „Foarte lung”. Sederea nu este buna pentru un scuter, mai ales daca nu a fost pregatita inainte de a fi depozitata. S-ar putea sa aiba nevoie de o baterie noua, de un carburant curat, de combustibil si de anvelope noi.
- Mai sunt disponibile piese scuter pentru aceasta?
Daca raspunsul este „nu”, este posibil sa nu cauti suficient de bine. Poti obtine in continuare piese pentru cele mai multe scutere vechi si aproape orice scuter care a iesit in ultimii 10 ani. Piesele scuter de schimb ale corpului sunt dificile.
Este vorba de o multime de „mights” si nici macar nu l-ai vazut in persoana. Daca esti inca dispus sa-l vezi in persoana, exista mai multe lucruri de privit. O multime de vanzatori privati se feresc sa iti permita sa testezi scuterul, asa ca nu contati pe acest aspect pana nu platesti pentru aceasta.
- De fapt ruleaza? Cum suna?
Motoarele in patru timpi au un zumzet frumos si lin. Motoarele cu doua timpi suna ca un ferastrau cu lant bland sau cu un batator de buruieni. Daca scuterul are deja o conducta de performanta pe el, sunetul va fi putin diferit – o cursa in patru timpi va avea de obicei un bazait gat, o cursa in doua timpi cu o camera de expansiune va avea un sunet „brap”, care suna putin ciudat.
Scoate fum? Daca este vorba de patru timpi si fumeaza, aveti o problema. Daca este vorba de doua lovituri si nu fumeaza, aveti o problema.
Daca suna sau face zgomot, ceva nu este in regula. Ar putea fi un cilindru uzat, ar putea fi un rulment cu manivela care urmeaza sa se dezintegreze.
- Cum arata anvelopele?
Au aer? Anvelopele trebuie inlocuite? Anvelopele cu putregai uscat (crapaturi de-a lungul peretelui lateral) trebuie inlocuite.
- Cum sunt franele?
Poti sa-l testazi fara sa ii dai cheie. Daca parghiile se afla in jos (sau sunt deconectate) nu ai frane. Daca poti tine apasate franele si totusi poti roti, nu ai frane. Daca abia puteti strange maneta, probabil ai frane care trebuie stranse / reglate sau ai un cablu blocat.
- Lucreaza toate luminile?
Un semnal care nu va clipi este de obicei un bec care trebuie inlocuit, dar uneori este un rele sau un gremlin electric foarte distractiv.
Desigur, totul poate fi reparat. Si exista o cantitate destul de mare de scutere si piese scuter care merita a doua sansa pe drum. Este doar o intrebare, daca doresti sau nu sa rezolvi (si sa platesti) toate durerile de cap.
* Te rugam sa continuati cu precautie. Aceasta nu este o aprobare. Intersectia internetului si a realitatii ar trebui intotdeauna pusa la indoiala.