Volkswagen a expus marți, în cadrul evenimentului CES din Las Vegas unde sunt prezentate cele mai noi inovatoare tehnologice din lume, noua sa mașină, ID7. Autovehiculul complet electric este acoperit de o vopsea electroluminiscenta în culorile roșu, galben, portocaliu și albastru, care se aprind la comandă și pot fi controlate separat. De asemenea, dacă sistemul de culori este conectat la un sistem de sunet, acestea se vor aprinde în funcție de ritm.

Producătorul auto german a mai precizat că modelul ID7 va fi produs la scară largă începând din 2026, pentru piețele auto din China, Europa și America de Nord. Prezentarea modelului pentru versiunea de serie este programată pentru al doilea trimestru din 2023. Pe lângă inovațiile de la nivelul sistemului de culori, compania a avut în vedere și aplicarea unor modificări în ceea ce privește software-ul mașinii și experiența interacțiunii dintre șofer/pasager și mașină, apropiindu-se de funcțiile dezvoltate pentru modelele Tesla, Porsche Taycan și Rivian R1S și Rivian R1T.

Ecranul central al noului model are 38 de centimetri, mai mare decât cele folosite pentru modele anterioare. De asemenea, funcțiile de climatizare sunt acum afișate permanent în partea de jos a ecranului, iar în partea de sus sunt afișate informațiile despre vehicul și funcțiile avansate de asistență pentru șofer. Volkswagen a dezvoltat un sistem care utilizează orificii de aerisire controlate digital, similare cu cele cu care sunt echipate vehiculele Tesla. Astfel, nu mai există orificii fizice de aerisire pe care șoferul sau pasagerul să le poată muta pentru a schimba direcția fluxului de aer. În schimb, utilizatorii pot accesa comenzile vocale sau ecranul tactil pentru a schimba direcția fluxului de aer, mai scrie presa de specialitate.

Mai mult, dacă șoferul se apropie de vehicul cu cheia, sistemul va proni singur și va începe să răcească interiorul mașini în zilele caniculare sau să-l încălzească atunci când temperatura este mai scăzută. Compania a mai spus și că utilizatorii vor putea oferi indicii verbale mașinii, cum ar fi “Bună Volkswagen, mâinile mele sunt reci!”, iar sistemul va răspunde prin pornirea funcției de încălzire a volanului și direcționarea aerului cald către mâinile șoferului.

În ceea ce privește designul exterior, acesta este conceput atât pentru a ajuta la reducerea consumului de energie, cât și la creșterea autonomiei bateriei (700 de kilometri), iar prizele de aer sunt distribuite astfel încât să formeze o perdea de aer în jurul mașinii. În ciuda îmbunătățirilor, noul model păstrează o serie de funcții pe care și alte mașini din gama ID le au. Platforma modulară pentru propulsie electrică (MEB) dezvoltată de Volkswagen special pentru mașinile electrice este păstrată și pentru noul model ID7.

Sursa: Biziday, Techcrunch

Sursa Foto: Volkswagen