Tesla intentioneaza sa dubleze vanzarile de vehicule in Germania in 2022, ceea ce se traduce in aproximativ 80,000 de unitati vandute in 2022 pentru fabrica din Berlin. In 2021, Tesla a vandut 39,714 vehicule in Germania, unde producatorul auto a construit prima sa gigafabrica europeana la Gruenheide.

Sectorul automobilelor electrice

Vanzarile de automobile electrice sunt in crestere de la o perioada la alta, in ciuda obstacolelor din lanturile de aprovizionare si a celor de natura geopolitica. Vanzarile globale de automobile electrice au crescut in luna iulie cu 61% fata de aceeasi perioada a anului trecut, acestea adjudecandu-si o cota de piata de 14% pentru acea luna.

Vanzarile de masini electrice in:

    • China: Vanzarile de automobile din China au ajuns la 2.38 milioane de unitati in august, in crestere cu 32.1% fata de anul trecut, in conditiile in care acestea au beneficiat de revenirea vehiculelor electrice (EV) ale caror vanzari au fost stimulate de stimulentele guvernamentale. Vanzarile pentru primele opt luni au fost cu 1.7% mai mari decat in aceeasi perioada din 2021, au aratat datele Asociatiei Producatorilor de Automobile din China (CAAM).
    • Europa: Vanzarile de automobile electrice in Europa au fost de 157,000 unitati in iulie 2022, in scadere cu 5% fata de aceeasi luna din anul precedent, ajungand la o cota de piata de 19% in luna iulie, respectiv de 20% in anul curent. Tarile cu cele mai mari cote de piata ale vanzarilor de automobilelor electrice sunt: Norvegia, cu 83%, Suedia 50,1%, Olanda 31%, Germania 26%, Franta 19% si Marea Britanie 16,7% in iulie 2022.
    • SUA: In al doilea trimestru, vanzarile de vehicule electrice („EV”) au reprezentat 5.6% din totalul pietei (in crestere de la 5.3% in primul trimestru) reprezentand un nivel record. Cota EV in total T2 2021 a fost insa de doar 2.7%.
    • Costul in crestere al bateriilor nu impiedica adoptarea vehiculelor electrice pe termen scurt. Unii dintre factorii care determina costurile ridicate ale materiilor prime pentru baterii – razboi, inflatie, dispute comerciale – imping, de asemenea, pretul benzinei si al motorinei la niveluri record, ceea ce sporeste interesul consumatorilor pentru vehiculele electrice. Vehiculele cu motor cu combustie interna devin, de asemenea, mai scumpe de produs.
    • In prezent, Guvernul federal american acorda credite fiscale pentru vehiculele electrice, ca instrument de promovare a achizitionarii acestora in detrimentul celor cu motor termic. Pentru promovarea industriei americane, a fost introdusa o conditie importanta de eligibilitate pentru creditul fiscal, , si anume ca unele materii prime care sunt utilizate in componenta bateriilor acestora sa fie extrase din America. Drept urmare, Tesla a fost din nou introdusa pe lista producatorilor eligibili. Presedintele Biden a semnat o lege prin care reduce cu aproximativ 70% numarul modelelor eligibile, din totalul de 72 de modele care erau eligibile anterior, afectand in mod drastic competitia.

Companie – Elemente cheie

Cu o cota de piata de 13.6%, Tesla este al doilea producator mondial, Tesla Model Y fiind cea mai bine vanduta masina electrica la nivel global.

In prezent, Tesla se afla pe locul 2 la nivel mondial dupa chinezii de la BYD, cu o cota din piata mondiala a autovehiculelor electrice de 13.6% in ultimul an. In China, Tesla ocupa locul 3, cu o cota de piata de 8.3% YTD. De remarcat ca in iunie 2022 Tesla Model Y a fost modelul cel mai bine vandut in China, si Europa. Tesla este in continuare numarul 1 in vanzari de automobile electrice in SUA, depasind cu mult concurenta.

Cresterea capabilitatilor de productie

Unul dintre cei mai importanti indicatori pentru sectorul auto este numarul de automobile vandute. Tesla doreste cresterea capabilitatilor de productie care acum sunt limitate in mare parte din cauza penuriei de materii prime si componente. Totusi, Tesla este unul dintre cei mai eficienti producatori, fabricile sale („Gigafactories”) sunt un exemplu de optimizare, reusind cresteri record in primul trimestru din 2022. Planul lui Elon Musk este de a creste productia in fiecare fabrica, astfel incat acestea sa poata produce in jur de 1.5 – 2 milioane de autovehicule anual, iar pentru companie sa produca, pana la sfarsitul anului 2030, 20 de milioane de vehicule anual. Odata ce toate cele patru Gigafactories vor ajunge la o capacitate de 2 milioane de unitati pe an, cu un pret mediu de vanzare pentru un vehicul de 53,000 USD, si daca marjele de exploatare vor ramane la nivelul de 14.7% (media ultimelor 4 trimestre), un lucru putin probabil, Tesla ar obtine un profit operational de aproape 50 mld. USD pe an fata de 5.5 mld. USD inregistrat in 2021.

Berlin

Tesla intentioneaza sa dubleze vanzarile de vehicule in Germania in 2022, ceea ce se traduce in aproximativ 80.000 de unitati vandute in 2022 pentru fabrica din Berlin. In 2021, Tesla a vandut 39,714 vehicule in Germania, unde producatorul auto a construit prima sa gigafabrica europeana la Gruenheide.

Shanghai

Tesla Inc. a finalizat luna aceasta modernizarea liniilor de productie de la fabrica sa din Shanghai, pe care le testeaza pana pe 30 noiembrie, rezultatul fiind dublarea productiei anuale a uzinei la 1 milion de vehicule. Modernizarea a durat noua luni, potrivit unui document depus pe platforma de mediu a guvernului chinez. Tesla a livrat 484,130 de masini din Shanghai in 2021, reprezentand aproximativ 52% din livrarile sale globale, anuale.

Este de asteptat ca Tesla sa inregistreze o cifra mare de livrari in trimestrul al treilea, estimarile variind pana la 370,000 de unitati, ceea ce ar depasi recordul trimestrial anterior de 310,000 de unitati stabilit in primul trimestru din 2020, inainte ca pandemia sa inchida lanturile de aprovizionare. Estimarea de consens este de aproximativ 350K livrari.

Cresterea numarului statiilor de incarcare

Infrastructura de incarcare electrica s-a dezvoltat in China, cea mai mare piata de masini electrice si va continua sa se dezvolte si in luna august.

Tesla a anuntat ca a adaugat oficial 40 de noi statii Supercharger in China in luna august, adaugand 168 de Superchargers individuale la infrastructura de incarcatoare dedicate autovehiculelor Tesla din aceasta tara. Aceasta masura vine dupa ce in iulie au mai fost deschise 48 de noi statii Supercharger, inclusiv 198 de incarcatoare Superchargers. Firma americana a infiintat, pana in prezent, peste 1,200 de statii Supercharger in China continentala si peste 8,900 de incarcatoare dedicate marcii.

Tesla si-a dezvoltate infrastructura de incarcare, raportand 709 magazine si centre de service si 3,971 de locatii Supercharger (cu 36,165 de conexiuni Supercharger in total) in al doilea trimestru. Aceste cifre au reprezentat o crestere de 19% a numarului de locatii ale magazinelor si centrelor de service de la an la an si o crestere de 34% a numarului de locatii de incarcare. Aceasta infrastructura este mult superioara a competitorilor, ceea ce impulsioneaza clientii in a cumpara modelele companiei.

Tesla – ultimele date financiare

Veniturile totale ale Tesla au scazut la 16.93 mld. USD in al doilea trimestru din 2022, de la 18.76 mld. USD in trimestrul precedent, punand capat seriei de venituri record inregistrate in ultimele trimestre.

Compania a inregistrat un profit ajustat de 2.27 USD pe actiune pentru trimestrul respectiv, mult peste asteptarile analistilor de doar 1.83 USD. Acesta a fost in scadere de la 3.22 USD in trimestrul precedent.

Tesla a produs 258,580 de vehicule in al doilea trimestru, o crestere de peste 25% fata de trimestrul precedent, dar sub previziunile analistilor. Compania a declarat ca se asteapta ca anul acesta sa produca 2 milioane de automobile.

Sursa : Tradeville.ro

Photo by Kevin Burnell: https://www.pexels.com/photo/red-car-parked-on-the-road-12086491/