Iata ca, dupa cum cantau si cei de la Phoenix candva, iarna e dusa si soarele e sus pe cer. Primavara vine cu pasi timizi dar siguri, asa ca ne pregatim cu mic cu mare pentru sezonul cald. Si pentru ca suntem pasionati pe doua roti, unii abia asteptam sa ne scoatem la drum bijuteriile. Sau scuterele, pentru acei dintre noi care au renuntat la masini in traficul urban dar care nu isi doresc sportivitate ci doar mobilitate.

Dar, ca la orice vehicul, primavara se recomanda sa schimbam cateva piese si consumabile, iar articolul de astazi vorbeste despre piese pentru scuter. Te-ai putea gandi ca un scuter nu are nevoie de o intretinere prea intensa, si ai avea dreptate. Totusi, sunt cateva piese pentru scuter pe care merita sa le verifici si sa le schimbi anual, indiferent de numarul de kilometri parcursi.

Acestea fiind spuse, sa trecem la treaba si sa vedem ce piese pentru scuter trebuie sa schimbam primavara:

Uleiul de motor si filtrul se schimba oricum la un interval de 2000-3000 de km. Totusi, daca nu ai folosit scuterul iarna prin frig si ai decis sa il lasi la caldura in garaj, trebuie sa stii ca uleiul de motor isi pierde proprietatile dupa 1 an, indiferent de numarul de kilometri parcursi. Indiferent daca vorbim despre ulei 2T sau 4T, 10W40 sau 20W50, mineral, sintetic sau semi-sintetic, uleiul de motor este cheia longevitatii unui motor.

Orice motor are nevoie de o baterie pentru a functiona. Indiferent ca vorbim despre 4, 5,6 sau 7 Ah, o baterie intra pe lista de piese pentru scuter ce trebuiesc schimbate odata cu revenirea pe asfalt. Desigur, o baterie nu se schimba anual, fiecare baterie avand o durata de viata de 3-4 ani, dar e important sa verifici totusi starea bateriei actuale si sa afli astfel daca ai nevoie de o baterie noua sau nu. Nu cred ca iti doresti ca dimineata sa fii in fuga spre munca si sa nu mai porneasca scuterul “multumita” bateriei.

Ca orice componenta care este luata cu asalt de catre frigul iernii, franele sunt alte piese pentru scuter care sunt expuse uzurii premature. Cu atat mai mult pe strazile patriei, unde se foloseste foarte multa sare si strazile au foarte mult praf, elemente foarte daunatoare pentru frane. De aceea, inainte de a pleca la drum e important sa pui frana si sa verifici intreg sistemul. Indiferent ca vorbim despre frane pe disc sau tambur, frane pe fata, pe spate sau de parcare, intreg sistemul trebuie verificat, de la etrieri.

Desigur ca mai sunt si alte piese pentru scuter ce trebuiesc inspectate inainte de a porni la drum dupa sezonul rece, dar piesele enumerate mai sus sunt cele mai afectate de frig si de factorii externi cum ar fi sarea si/sau praful. Si fiecare dintre aceste piese scutere sunt vitale si merita verificate. Altfel, te vei grabi intr-o dimineata la munca si vei observa ca scuterul nu mai porneste. Sau nu mai franeaza. Si intotdeauna se va intampla cand te vei grabi. Pentru ca lucrurile se strica intotdeauna cand te grabesti. Asa ca alege sa fii preventiv si verifica aceste piese.