Ce motor pentru scuter sa aleg?


30 august 2019 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Diverse


Ce motor pentru scuter sa aleg?

In aceste vremuri aglomerate, multa lume incepe sa faca tranzitia de la masina la scuter, trotineta sau alte mijloace de transport alternativ. Dintre toate aceste alternative la masina si la transportul in comun, un scuter ramane cel mai practic mijloc de transport.

Dar oare ce scuter trebuie sa aleg astfel incat sa se plieze cel mai bine pe nevoile mele?

In primul rand trebuie sa stabilim bugetul de achizitie, un aspect care tine exclusiv de nevoile tale. Dar mai departe de pret, brand sau dotari, sunt unele aspect generale pe care le poti lua in considerare atunci cand vorbim despre achizitia unui scuter. Ar mai fi si partea de intretinere, dar in ziua de azi poti accesa imediat un magazine online de piese scutere si iti poti face o idee in prealabil.

Unul din criteriile cele mai importante, din punct de vedere mecanic, este motorul, cu tot ce presupune capacitatea cilindrica, norma de poluare sau modalitatea de functionare.

Incepem discutia cu unul din cele mai importante aspect si anume capacitatea cilindrica. Atat puterea cat si consumul si fiabilitatea sunt date de capacitatea cilindrica a unui motor. Un motor mai mic va fi mai ieftin de intretinut dar mai putin puternic, iar un motor mai mare poate ajunge pana la performante demne de motocicleta.

Motoarele pentru oras sunt cele cu o capacitate cilindrica intre 50 si 250 cc (centimetri cubi), cu motoarele de 250 cc fiind undeva la limita dintre oras si drum lung. In mod natural, majoritatea oamenilor aleg calea de mijloc si prefer sa aiba un scuter cu o capacitate de 125 cc. Un motor echilibrat pentru oras, mai ales atunci cand iei in calcul posibilitatea de a avea un pasager alaturi. Cat despre piese pentru scuter de 125 cc acestea sunt departe de a fi scumpe, iar intretinerea este prietenoasa cu portofelul tau. Ai putea merge si pentru un scuter de 50 cc, dar totusi este destinat persoanelor care nu vor avea pasageri in mod regulat.

Dincolo de 250 centimetri cubi deja se merge in zona de motociclete, iar la 500 cc deja suntem la granita dintre scuter si motocicleta. Ai nevoie de un motor asa de mare pentru oras? Cu siguranta nu. Totusi, daca vrei un scuter puternic care sa fie capabil de a transporta bagaje la drum lung si totusi nu vrei sa faci pasul catre o motocicleta, atunci aceasta este alegerea cea mai potrivita. Si nici pe partea de consumabile si piese pentru scuter nu vei avea de platit cu mult mai mult.

Apoi vine modalitatea de functionare si norma de poluare, doua aspecte strans legate care pot sau nu avea relevanta pentru decizia de cumparare.

Motoarele in doi timpi sunt motoarele clasice si care au fost norma in lumea scuterelor pana de curand. Mai puternice decat motoarele in patru timpi, mai usoare si mai ieftine la consumabile si piese pentru scuter, toate aceste argumente au convins producatorii sa mearga pe reteta motoarelor in doi timpi. Totusi, dezavantajul major al acestei tehnologii sta in norma de poluare, majoritatea motoarelor oprindu-se in zona Euro 3. Poate ca in Romania nu se va discuta prea curand acest aspect, dar pe viitor poate se va reglementa si norma de poluare pentru scutere.

Daca doresti sa treci de Euro 3, atunci va trebui sa spui bun venit noii tehnologii si sa cumperi un scuter cu un motor in 4 cilindri. Da, la un asemenea motor nu mai vorbim despre componente si piese pentru scuter exclusiv, principiile de functionare fiind aceleasi ca la un motor de masina. Un motor mai mare, mai gurmand si usor mai scump la intretinere. Totusi, la final de zi vorbim despre un scuter, un mijloc de transport ieftin prin natura acestuia.

Merita un scuter electric?

Probabil ca intrebarea cea mai importanta este daca merita un scuter clasic pana in 250 cc sau un scuter electric, pentru ca versiunea pe baterii este rezervata doar traficului urban, cu tehnologia actuala cel putin. Cat despre costuri, costul initial al unui scuter electric este atat de mare incat poate nega dezavantajul costului intretinerii unui scuter clasic.

Acestea fiind spuse, tu ce tip de propulsie alegi? Vrei un scuter simplu pentru oras? Sau vrea ceva care sa fie aproximativ cat o motocicleta, dar nu vrei sa te obosesti cu permisul de categoria A si nici nu vrei sa dai prea multi bani pentru o motocicleta?

 

Poate te intereseaza si: Ce piese pentru scuter schimbam odata cu primavara?

Comentarii