Daca tot stam la carantina in aceasta perioada, cel mai probabil contemplam despre cum o sa ne petrecem timpul odata ce se vor ridica restrictiile. Un alt efect, de data aceasta benefic, al carantinei este ca stam in casa si automat economisim bani, bani pe care ii vom cheltui cel mai probabil dupa carantina. Si daca vrem sa facem o achizitie diferita de distractiile tipice, putem sa tragem un ochi la o motocicleta sau un ATV. Iar daca iti plac amandoua, cu care sa incepi?

Evident, daca ne luam doar dupa criteriul practicalitatii, al preturilor si al intretinerii, probabil ca vei oscila mai mult spre o motocicleta dirt bike.

Daca te uiti la piese pentru ATV vei observa ca multe componente au preturi ca la turisme, pentru ca motorul este exclusiv in 4 timpi, ca la masini. La motociclete poti avea si motoare in 2 timpi.

Orice magazin specializat pe piese pentru ATV si motociclete off-road iti sta la dispozitie cu o gama larga de produse gata sa satisfaca orice nevoie in materie de mentenanta si/sau accesorii. Dar daca trecem mai departe de criteriile financiare, lucrurile devin mai clare.

Sa incepem cu ATV-ul, care are un regim mai costisitor de mentenanta decat o motocicleta si asta pentru ca are sisteme mult mai complexe datorita celor 4 roti. Vorbim de mai multe piese pentru ATV, cum ar fi diferentialul sau faptul ca motorul este mai complex si are si o transmisie mai complexa.

Cu toate acestea, un ATV are cateva avantaje majore. Este mult mai usor de invatat sa folosesti un ATV decat o motocicleta. Un ATV este mult mai prietenos cu incepatorii si cu oamenii care in general vor doar sa se plimbe si care nu au nevoie de adrenalina.

 In al doilea rand, un ATV este mult mai practic si mai robust. Poti lua de exemplu un pasager cu tine si, cel mai important, poti folosi un ATV si pe perioada iernii, prin zapada si prin frig. Trebuie doar ca tu sa iti iei echipament de protectie pentru a sta la caldura, pentru ca motorul de obicei este inchis si toata pleiada de piese pentru ATV functioneaza in parametri, indiferent de temperatura.

Desigur, reversul medaliei este ca ATV-ul are un grad de sportivitate inferior unei motociclete. Iar greutatea in plus aduce in discutie cel mai mare dezavantaj al unui ATV: Greutatea considerabila. In cazul in care faci un accident cu un ATV si acesta cade pe tine, sansele de a scapa nevatamat(a) sunt mici. Daca o motocicleta are 60-100 de kg, la un ATV vorbim de minim 300 de kg. Imagineaza-ti ca ai cazut intr-un sant si ATV-ul peste tine.

Spre deosebire de o motocicleta dirtbike unde te vei accidenta mai des, dar mai usor. Datorita greutatii scazute dar si a vitezei cu care de obicei se circula, de obicei nu va cade motocicleta pe tine pentru ca oricum va fi la cativa metri distanta de locul unde vei ateriza tu.

Ca sa nu mai spun de faptul ca o motocicleta este mult mai usor de transportat, mult mai ieftina de cumparat de intretinut si ca ofera senzatii tari, incomparabile cu cele date de un ATV.

Si pentru ca am laudat destul dirtbike-ul, vom reveni cu picioarele pe Pamant si voi ajunge la punctul slab: Dificultatea de invatare. Spre deosebire de un ATV unde dupa o plimbare de 5 minute deja ai stapanit chestiile de baza si te poti plimba in voie, chiar si cu viteza redusa, in cazul unei motociclete vei avea de trecut prin cativa ani de experienta si cateva coaste rupte.

Asadar, in functie de bugetul si de experienta ta, cu siguranta poti gasi o parte pozitiva a acestei carantine si iti poti face un cadou diferit anul acesta. Ramane doar sa pui in balant minusurile si plusurile fiecarei alegeri si sa ii dai drumul la actiune.