Tipuri de cardio pe care le poti face si fara abonament la sala


4 martie 2021 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Diverse


Tipuri de cardio pe care le poti face si fara abonament la sala

Multi pasionati de fitness merg regulat la sala insa, poate, tot atati alti pasionati prefera miscarea acasa sau in aer liber, nu au timp sa mearga la sala, sau pur si simplu nu vor sa aiba o cheltuiala in plus. Acestia din urma au toate sansele sa fie la fel de in forma ca cei care merg la sala, pentru ca exercitiile cardio pot fi facute si in alte medii si cu alte aparate decat cele de la sala.

Iata cum:

1. Mersul pe jos

Desi nu iti va ridica foarte mult pulsul, mersul pe jos este un exercitiu care iti lucrează intregul corp si te ajuta sa iti mentii sanatatea inimii dar si mobilitatea. De asemenea, este mai bland cu articulatiile decat alergatul si, prin urmare, este potrivit majoritatii persoanelor, inclusiv celor cu diferite probleme de sanatate.

Pentru a elimina din kilogramele nedorite, este necesar sa mergi pe jos minim 30 de minute pe zi, intr-un ritm alert.

2. Alergatul

Desi poate parea dificil, faptul ca intensitatea cu care alergi poate fi adaptata nivelului tau de fitness inseamna ca nu trebuie sa fii un atlet pentru a alerga. Insa iti va trebui o pereche de adidasi de calitate, speciali pentru alergat, pe care sa ii schimbi cel putin o data la 1 an, altfel risti sa ai dureri sau chiar sa te accidentezi.

3. Ciclismul

Fie ca folosesti o bicicleta pentru relaxare, pentru mersul la birou, sau pentru amandoua, pedalatul este o activitate cardio considerabila. Te poate ajuta atat la dezvoltarea musculaturii picioarelor cat si a andurantei, mai ales daca alternezi pedalatul lejer cu cel la deal sau la viteze mai mari. Daca nu ai o bicicleta si locuiesti intr-un mediu urban, orienteaza-te catre o bicicleta de oras cu care sa te plimbi si prin parc, si pe strada. Nu este foarte costisitoare si te va ajuta sa te mentii sanatos dar si sa te distrezi.

4. Inotul

La fel ca mersul pe jos, inotul este un mod de a face cardio cu impact scazut asupra articulatiilor, ceea ce il face potrivit pentru seniori, femei insarcinate, dar si pentru cei cu diferite probleme de sanatate ce le afecteaza forta sau mobilitatea.

Pe langa faptul ca este relaxant, inotul te ajuta si sa te mentii in forma lucrandu-ti intregul corp asa ca, chiar daca eziti sa iti faci abonament la sala de fitness, nu ezita sa iti cumperi unul la bazinul de inot.

5. Sariturile cu coarda

Sariturile cu coarda nu sunt (doar) joaca de copii. In fapt, reprezinta un exercitiu cardio destul de solicitant, care necesita si un simt bun al echilibrului si o buna coordonare. Unii specialisti sustin ca saritul cu coarda este printre cele mai bune metode a slabi asa ca, daca nu ai probleme cu articulatiile picioarelor sau cu spatele, poti incerca aceasta metoda, inclusiv cu copiii tai. Astfel vei transforma joaca intr-o metoda eficienta de a face sport.

Image by Jan Alexander from Pixabay

Comentarii